جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 15 Dec 2017
۰

فعالیت ۱۷ هزار مبلّغ در مدارس کشور

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۰
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، از اعزام ۱۷ هزار مبلّغ به مدارس کشور خبر داد.
فعالیت ۱۷ هزار مبلّغ در مدارس کشور
به گزارش خدمت؛ علی‌رضا رحیمی در گردهمایی ائمه جمعه و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق لرستان گفت: تعلیم و تربیت یکی‌ از اصلی‌ترین کارهای ائمه جمعه و وظیفه سازمانی آموزش و پرورش است. در همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اولین رویکرد تعامل حوزه با آموزش و پرورش است. در بحث تعامل حوزه و آموزش و پرورش مهم‌ترین فعالیت حضور روحانیون در مدارس است.

رحیمی، تربیت دانش‌آموزانی معتقد به مبانی اسلام را از رسالت‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه دانست و اضافه کرد: دانش‌آموزان باید با آشنایی به احکام دین زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) باشند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، با تاکید بر استفاده از ظرفیت روحانیون در آموزش و پرورش، تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهشی، تولید محتوای آموزشی دینی و محتویات تبلیغاتی دینی از رسالت‌های تعامل حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به این‌که سال‌ تحصیلی گذشته ۱۷ هزار روحانی در آموزش و پرورش فعالیت داشتند، تصریح کرد: از این تعداد 3500 مبلّغ به‌صورت ثابت با آموزش و پرورش ارتباط دارند.

رحیمی با تاکید بر تهیه تقویم زمان‌بندی کمیته‌ همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش باید وحدت‌نظر داشته باشند. برگزاری کارگاه یک‌روزه ویژه تمام اعضای عضو کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سطح استان لرستان ضرورت دارد.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش نیز بر حضور ساختارمند روحانیان در آموزش و پرورش تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حسین درودی، در گردهمایی ائمه جمعه و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق لرستان، گفت: در نظام آموزشی کشور دو دیدگاه مطلوب بودن و مطلوب نبودن فعالیت‌های آموزش و پرورش وجود دارد.

وی در خصوص دیدگاه مطلوب بودن فعالیت‌های آموزش و پرورش، تصریح کرد: در این دیدگاه شخصیت‌هایی مانند شهید حججی و شهید فهمیده تربیت می‌شوند.

درودی در خصوص دیدگاه مطلوب نبودن فعالیت‌های آموزش و پرورش اظهار کرد: در این نظریه آموزش و پرورش وارداتی بوده و این در حالیست که سابقه رسمیت آن به 140 سال گذشته برمی‌گردد.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۴۵۰ صفحه تهیه شده است کمااینکه بیش ‌از ۶۰۰ اهل نظر در علوم انسانی و اسلامی در تالیف این سند نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به این‌که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا کنون 11 بار ویرایش شده است، ادامه داد: در این سند ۱۳۱ راهکار استخراج شده که ۹۰ مورد آن بیان‌کننده نقش حوزه‌های علمیه در نظام تعلیم و تربیت است.

درودی، آیه ۳۷ سوره نحل را مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: در بخشی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شان حوزه علمیه، تدریس و تبیین آیات و روایاتی است که در این سند آمده است.

این مقام مسئول با تاکید بر حضور فعال و ساختارمند روحانیون در آموزش و پرورش، گفت: اساتید حوزه‌های علمیه با تبیین آیات و بیش‌از ۴۰۰ هزار حدیث اهل‌بیت باید انسان‌هایی مطلوب حیات طیبه قرآن تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) زیباشناختی خداوند را به دنیا عرضه کرد، افزود: امام حسین(ع) هنر انسان بودن را به دنیا ارائه داد.

منبع: ایسنا
کد مطلب: 79777
نام شما

آدرس ايميل شما

این افراد در شب یلدا هندوانه نخورند!
چرا خودروی صفر نخریم؟ اثر خودروی صفر بر سلامتی
ایرانی‌ها در تلگرام چگونه رفتار می‌کنند